دانلود انواع مستند به همراه متن



دانلود رایگان مستند داستان آفرینش جهان

  • ۶۰۰۶

دانلود رایگان مستند داستان آفرینش جهان

( مستندی که تفکر من نسبت به جهان و زندگی را عوض کرد )

 

مستند داستان آفرینش

 

نام مستند : داستان آفرینش جهان ( The story of the creation of the world )

کارگردان : مسعود ، مهدی

گوینده : رضا هدایت فر

نویسنده : برگرفته از آثار و کتاب های آیت الله مرتضی رضوی

سال تولید : 1391 تا 1393

تعداد قسمت : 10

مدت زمان : متوسط حدود 15 دقیقه

صاحب اثر : گروه تولید مستند اغوا

 

یا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این چند مستند زیر هم خیلی جالبه حتما ببینید

 

 

 

مستند داستان آفرینش جهان

 

این مستند 10 قسمتی که تفکر من را به جهان و خدا به عنوان خالق جهان هستی عوض کرد !

مستند داستان آفرینش جهان، اقتباسی از کتاب ها و مقالات استاد مرتضی رضوی که در نهایت منطبق بر دیدگاه قرآن و روایت اهل بیت (ع) میباشد، به خیلی از سوالات شما در رابطه با نحوه آفرینش جهان و کره زمین و انسان پاسخ میدهد.

 

آفرینش جهان

 

مستند با نحوه شکل گیری جهان شروع میشود که بیگ بنگ در 123 میلیارد سال پیش رخ داده است ولی بر خلاف نظریه های انفجار غربی ها استاد رضوی معتقد است تا کنون در طی این زمان 6 بیگ بنگ اتفاق افتاده است که آخرین انفجار بزرگ مربوط به 13 میلیارد سال پیش بوده است و جهان هستی در طی 4 میلیارد سال آینده بیگ بنگ 7 را تجربه میکند و در نتیجه آن آسمان 8 بوجود می آید.

گفتنی است که نظریه های این دانشمند ایرانی و مسلمان سال ها پیش بدون اجازه توسط دانشگاه های انگلستان دزدیده شده است و برخی از نظریه های ایشان را به نام خود ثبت کرده اند ولی قضیه کامل ماجرا را نتوانستند درک کنند ...

5 قسمت اول مستند درباره جهان شناسی و در 5 قسمت دوم درباره سیاره زمین، پیدایش حیات، بشرهای نخستین، خلقت آدم و کابالا و پایان تاریخش همراه با سند بیاناتی قابل تامل دارد ...

 

مستند داستان آفرینش جهان

 

مختصری از مستند :

روزی بود ، روزی نبود ، غیر از خدا ، چیزی نبود ، خداوند بود و با او چیزی نبود و خداوند اراده فرمود تا جهانی بیافریند.

شما تا این یک خط را خواندید ؛ میلیون ها کیلومتر بر حجم جهان افزوده شد.

حدود 123 میلیارد سال پیش خداوند اراده فرمود تا جهانی بیافریند که اگر با همین محاسبه به عقب برگردیم به جایی میرسیم که جهان چیز بسیار کوچکی به اندازه نخود بوده است که به فرمان خدا بیگ بنگ رخ داد و چشمه جوشان کن فیکون به اراده خدا، جهان را به وجود آورد.

 

قبل از 123 میلیارد سال پیش روزی بود روزی نبود غیر از خدا چیزی نبود ، نه زمینی ، نه زمانی ، نه جمادی و نه جانداری ... نه جهان ریز اتم ، میکروب و ویروس ها وجود داشت ... نه جهان درشت کرات ، نه منظومه ای ، نه کهکشانی و نه فضایی ...

روزی بود ، روزی نبود ، سخن به ظاهر متناقض اما درستی است چون وقتی حتی زمانی نبود ، خدا هم بود ...

 

مستند داستان آفرینش جهان

 

خداوند قبل از آفرینش جهان به چه چیزی میپرداخت و مشغول چه کاری بود ؟

این پرسش نادرست و جز تصور ذهنی چیزی نیست ، زیرا مفاهیم قبل و بعد ، مشغول شدن ، کار و ... همه از مقولات این جهانی است و برای خداوند صدق نمیکند.

روزی که روزی نبود ، قبل و بعد هم وجود نداشت ، قبل و بعد خود پدیده و مخلوق پرودگار هستند و قبل و بعد راهی به خداوند ندارد.

امام صادق (ع) : خداوند نه به زمان و مکان موصوف میشود و نه به حرکت و انتقال و نه به سکون بلکه او خالق زمان ، مکان ، حرکت و سکون و انتقال است.

اما شیوه آفرینش این بود تا گوی کوچک مبداء آفرینش باشد ، ولی خداوند این پدیده اول را از چه چیزی خلق کرد ؟

محی الدین و مکاتب فلسفی پیدایش جهان را به یک وجود سابق مرتبط می نمایند.

و یا همچون ملاصدرا از توهمات انتزاعی صادر اول یا تجلی سخن میگوند

و یا استیون هاوکینگ پژوهشگر فیزیک معتقد است که جهان از هیچ به وجود آمده است !

بر خلاف تمامی مکاتب ، ماده کوچک اولیه اصلا خلق نگردید تا بگوییم از چه چیزی خلق شد ، آن پدیده اولیه با امر موجود شده نه خلق.

این شیوه باوقار و حکیمانه بود ...

پدید آورنده آسمانها و زمین چون به کاری ارده فرماید فقط میگوید باش ، بی درنگ موجود میشود ( کن فیکون ) که این برای بشر قابل درک نیست.

امام علی (ع) : پدیده اول را انشاء کرد یک انشاء کردنی و ابداء کرد یک ابداء کردنی ، بدون فکر و اندیشه ای که بگرداند آن را و بدون تجربه ای که از آن استفاده کند و بدون حرکت که در وجود خودش حادث کند ، و بدون اهتمام نفس که مضطرب باشد در آن.

حضرت فاطمه (س) : ابداع کرد پدیده اول را نه از چیزی که قبلا بوده باشد.

جالب است بدانید که کره زمین ما همین اوخر خلق گردید که بیش از 6 میلیارد سال از عمر آن نمیگذرد !

 

مستند داستان آفرینش جهان

 

در ادامه مستند سوالاتی جذاب مطرح میشود که برخی از آنها را بیان میکنیم .

پایان جهان هستی کی هست ؟

آسمان اول تا هفتم کجاست ؟

آیا قبل از انسان موجوداتی شبیه انسان آفریده شده اند ؟

نسناس ها چه موجوداتی بودند و چرا نسل آنها منقرض شد؟

سال های خدایی با سال های انسانی چه فرقی دارد؟

آیا ما در بعد ظهر روز 7 خلقت جهان هستی قرار داریم ؟

200 هزار سال پیش قبل از پیدایش انسان موجوداتی شبیه ما در این جهان زندگی میکردند !

تاریخچه کابالا و پایانش ؟

 

مستند داستان آفرینش جهان

 

جهان ما تا به حال 6 بیگ بنگ را گذرانده است که منجر به ایجاد 7 آسمان شده است و اینک در انتظار بیگ بنگ 7 و قیامت هستیم که موجب پیدایش آسمان 8 میشود ، سوره تکویر اشاراتی به انفجار 7 که موجب ایجاد قیامت و شکل گیری روند جدید، دارد.

 

منطق قرآن کریم و اهل بیت منطق تبین و ثبوتی همراه با عنصری محکم از ابطال خواهی است.

 

باکتری

 

در حدود 4 میلیارد سال پیش اولین زندگی باکتریایی در منافذ زیرزمینی زمین و آبگرم های باتلاقی آغاز گردید ، ولی سوالی که مطرح است این موجودات خود از چه چیزی خلق گردیدند ؟

جواب احتمالی این است که پدیده اولیه حیات از طریق نزول کوه های یخ و برخورد سنگ های آسمانی در منافذ زیر زمینی و در اعماق اقیانوس ها و برکه های آبگرم شکل گرفته باشد.

امام علی (ع) در مورد به وجود آمدن اولین جاندار سیاره زمین میفرمایند : خداوند جنبنده هایی آفرید که مانند موجودات ریز میجنبیدند که مانند حیوانات پخش شده و می خوردند و تکثیرشان از طریق مذکر و مونث نبود ، شب و روز و نور و تاریکی برای تداوم زندگی شان فرق نمیکرد این جنبندگان نه از جنس حیوانات بودند و نه از جنس موجودات ریز.

 

 

دایناسور

 

دلیل انقراض دایناسور ها چه بوده است ؟

میتوان یک از دلایل اصلی آن را عدم انطباق با طبیعت دانست ، اما حقیقت آن است که دایناسور ها بیش از حد تخصصی شان رشد کرده بودند و این فواره نهایت صعودش اوج سقوطش بود ، هیچ علتی مافوق نبود بلکه یک خودزنی طبیعی موافق طبیعت بوده است.

 

انسان های اولیه

 

انسان های اولیه که غارنشین بودند ، هیچ ارتباطی با انسان های حاضر ندارند !

زمانی فرا رسید که جاندارانی شبیه انسان بر دوپا آغاز به راه رفتن کردند که احتمالا این بشر ها از شمپانزه ها و گوریل ها جهش یافته بودند.

در منابع اسلامی از این بشر ها و انسانواره های قبل آدم به نام نسناس ، جن ، بن ،ناس و سن یاد شده است و در منابع غربی از آنها به نام های ، انسان جاوه ، نئاندرتال ، پکن و انسان دکتر لیکی یاد شده است.

امام باقر (ع) :خداوند خلق کرد در روی زمین ، هفت نوع که آنها از نسل آدم نبودند ، سپس خداوند آدم ابوالبشر را آفرید و اولاد وی را از او آفرید.

 

نسناس

 

انسان های اولیه حتی توانستند از سنگ و آتش نیز استفاده کنند و در غارها زندگی میکردند ، تصاویر حکاکی شده و ابزار کشف شده در غارها ، صاحبانشان عموما غارنشین بودند و انسان امروزی نبودند ، جالب است بدانید انسان امروزی (آدم) هرگز دورانی به نام غارنشینی را طی نکرده است.

 

نسناس

 

چرا انسان های اولیه منقرض شده اند ؟

انقراض گروهی دایناسور ها تنها انقراض جانداران نبود ، بلکه انقراض گروهی بشر های اولیه (نسناس) نیز دچار انقراض شدند با این تفاوت که علت آن فساد و خونریزی بود.

قرآن دلیل انقراض این بشرها را فساد و خونریزی مینامد ، فاصله انقراض بین بشرهای گذشته با نوع حاضر انسان حدود 200 هزار سال است و هیچ دلیل آثاری و فسیلی بر پیوند این انسان با بشر منقرضه وجود ندارد ، که منابع غربی نیز آن را حلقه گمشده نامیده اند گرچه اصلا حلقه ای نبوده که بخواهد گم شود.

 

مستند داستان آفرینش جهان

 

خلقت آدم چگونه بود ؟

قرآن میفرماید که آدم را از باتلاقی گرم و بدبو و سیاه و متعفن آفریده شده و گل وجود انسان از این ماده بوده است که خداوند از روح و فطرت خود در آن دمید ، آفرینش آدم از مصادیق کن فیکون است و از مصادیق بارز (جهش) و (موتاسیون) میباشد که اراده خداوند است.

تورات هم در داستان خلقت میگوید : خداوند در بینی مجسمه ای از گل روح می دمد و آن مجسمه در یک لحظه به آدم تبدیل میشود.

 

آفرینش جهان

 

تفاوت این بشر با بشرهای ماقبل در این است که آنها حیوان برتر بودن ولی آدم یک انسان است با استعدادهای درونی و روانی منحصر بفرد بود که خداوند آدم را به همه اسماء توانا نمود.

و آنگاه خداوند از آدم و حوا خواست تا از این جنت و جنگل و میوه های آن برخوردار باشند و تنها از درختی ویژه و ممنوعه تناول ننمایند.

 

مستند داستان آفرینش جهان

 

وسوسه شیطان !

حوا با ترغیب شیطان به آن درخت نزدیک شد و همراه با آدم به وسوسه شیطان از درخت ممنوعه تناول نمودند ، آنگاه پوششان فرو ریخت و هر دو خود را عریان و برهنه دیدند که از ترس شروع به چسباندن برگ به بدن های خودشان شدند ، خداوند آنها را از جنت اخراج کرد.

آدم و حوا پس از هفت ساعت از اعطای روح انسانی از آن جنگل هبوط یافتند و اولین نهاد خانواده را بنیان نهادند و با کسب تجربه به خانه داری ، دامداری و کشاورزی پرداختند.

 

کابالا

 

پیدایش کابالا !

هابیل ، قابیل و قاین ، فرزندان آدم با دختران تنها خانواده باقی مانده از بشرهای منقرضه (جان) ازدواج نمودند ، پس نفس اماره قابیل او را به قتل برادرش ترغیب کرد و وی را کشت و از زیانکاران شد که این چنین تاریخ قابالا (کابالا) در سیاره زمین رقم خورد.

ستاد فرماندهی و فعالیت کابالا تلاش دارد که کابالیسم را به عنوان عرفان و آئین یهود به حساب آورد و بخشی از نبوت حضرت موسی (ع) قرار دهد که تا حدودی نیز در این برنامه موفق بوده است ، قابیل اولین بنیان گذار جریان پیروی از ابلیس است در ادامه مستند به چند سوال پاسخ میدهد.

دلیل قتل هابیل توسط قابیل چه بوده است ؟

سنا چیست؟

کهانت چیست و فرق آن با معجزه ؟

معجزه کاری خارق العاده با اجازه خداست ولی کهانت بدون اجازه و خواست خداست ، کهانت بر اساس اذن عام خداوند انجام میشود مانند هر گناهی که امکان انجام آن از جانب خداوند به انسان داده شده است...

ابلیس از خدا دو درخواست داشت ، که پذیرفته شد !

اول اینکه تا روز قیامت مهلت زندگی در این دنیا را داشته باشد و خداوند درخواستش را پذیرفت.

دوم از خدا خواست تا روز قیامت زمام مدیریت نسل آدم را در اختیار بگیرد که خدا پاسخ داد مهلت داری تا وقت معین و نه تا روز قیامت

 

 

نقد مستند :

1 - هر قسمت از مستند نیاز به تفکر 1 ساعته و شاید هم بیشتر ، در هر صورت برخی از افکار و سوالات از حد و مرز تفکرات انسانی خارج است.

2 - مستند با آیات قرآن و روایات ائمه زینت شده است که خود این باعث نزدیکی بیشتر نظریه به واقعیت را دارد.

3 - متن قوی و نویسنده با اعتباری همچون آیت الله استاد مرتضی رضوی بر باور پذیری مستند افزوده است، ایشان نویسنده 3 کتاب تبین جهان و انسان ، قرآن و نظام رشته ای جهان و با دانشمندان فیزیک و کیهان شناسی، می باشد.

 

داستان آفرینش جهان

 

 

برای تایپ خلاصه مستند و آپلود عکس ها زمان زیادی گذاشته شده است لذا لطفا در صورت استفاده از این مطلب ، نام منبع و لینک (سایت سیمابان) را استفاده فرمایید

 

 

  • سلام واقعا مستند خوبی و ممنون بابت اینکه رایگان در اختیار ما گذاشتید.

    هر چی فکر میکنم بازم مغزم جوابگوی آفرینش جهان نمیشه و جالب ترین قسمت مستند مربوط بود به انسان های اولیه قبل از حضرت آدم و حوا

    پاسخ:
    سلام و خواهش میکنم ، خوشحالیم بابت رضایت شما ، اما در مورد جهان هستی و آفرینش آن و خداوند ، واقعا بعضی فکر ها از دایره مغز هر بشری به دور است
  • مغزم داره سوت میکشه ، عالی بود ، سایتتون بسیار عالی هست ، تمام مستند هاتون را دانلود کرده ام تا الان

    پاسخ:
    خواهش میکنم ، خوشحالیم از رضایت شما
  • در ادامه مستند داستان آفرینش ، مجموعه مستند داستان تمدن،  به روایت قرآن و ائمه طاهرین علیهم السلام در شش قسمت ساخته شده است. این مستند از خلقت آدم و از تشکیل اولین دهکده بنام بکه شروع می شود و به ترتیب به تاریخ تمدن قوم نوح در مدیترانه، قوم حضرت هود در تمدن عاد یا آکد، قوم حضرت صالح در تمدن ثمود یا سومر، و قوم حضرت یونس در تمدن آشور و حضرت دانیال در تمدن بابل  در بین النهرین می پردازد که در ادامه قابل دانلود می باشد. 

    https://bit.ly/30cArCP

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی