دانلود انواع مستند به همراه متن



دانلود مستند الف الف پاریس

  • ۵۵۰۸

دانلود مستند الف الف پاریس

( ماجرای عضو فراری شورش های سال 88 )

فرار از زندان اوین (بخش سپاه ) و مهاجرت به فرانسه !

مستندی بی طرفانه از ماجراهای سال 88 و سرنوشت جوانان ایرانی

مستند الف الف پاریس

 

تیزر مستند :

 

 

نام مستند : الف الف پاریس

کارگردان : حسین شمقدری

تهیه‌کننده : محسن اخوان فر

نویسنده : محمد حسن ناظمی اردکانی

راوی : حمزه غالبی

تدوین : حسین شمقدری، سیامک سازگار

طراحی : مصطفی رمضان خانی

عوامل اجرایی : رضا بارانی

سال تولید : 1396

مدت زمان : 34 دقیقه

صاحب اثر : موسسه فرهنگی آرمان مدیا

 

 

این چند مستند زیر هم خیلی جالبه حتما ببینید

 

 

 

مستند الف الف پاریس

 

 چشمام رو بسته بودند. ماشین‌ کنار یک ساختمون ایستاد که نمی‌دونستم کجاست! بعدها فهمیدم بند الف الف زندان اوین هست. اونجا یکی سرم رو به دیوار کوبید و گفت: امشب می‌کشیمت!

 

مستند الف الف پاریس ، روایت متفاوتی از آشوب های سال 88 که مستند ساز با سفر به فرانسه با یکی از محکومین ایرانی که از ایران فرار کرده است دیدار میکند و روایت آغاز میشود.

 

حمزه غالبی که آن روزها مسئول شاخه جوانان و دانشجویی ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 ، یک هفته بعد انتخابات دستگیر و روانه زندان اوین میشود و به گفته خود شکنجه نیز شده است ، پس رای دادگاه به محکومیت 5 ساله زندان ، وی با روش هایی از ایران فرار میکند و در فرانسه در مقطع فوق لیسانس علوم سیاسی به ادامه تحصیل میپردازد ...

 

مستند الف الف پاریس

 

نگاهم به سیاست تغییر کرده ...

الان بعد چند سال معتقدم که رفتار های نظام در برخورد و کنترل آشوب های 88 یه امر طبیعی بوده است و این روند طبیعی همه کشور ها در جهت حفظ امنیت و آرامش کشور ها میباشد.

 

مستند الف الف پاریس

 

مختصری از مستند :

 

ابتدای مستند با ورود به استادیوم ورزشی پاریس ژرمن ؛ جام ملت های اروپا 2016 و دیدار با حمزه غالبی شروع میشود.

حمزه غالبی : اتفاقات بعد انتخابات خاطره زیاد دارم ، اون روزا خوبی و بدی هاش برای من خیلی جدی است ، چون مجبور به مهاجرت شدم.

همیشه به کاندیدای اصلاح طلب رای دادم ولی به طور مشخص به آقا موسوی که زمانی نخست وزیر امام خمینی بود.

 

مستند الف الف پاریس

 

همه جاهایی که مهندس میر حسین موسوی سخنرانی داشت من یه روز قبلش میرفتم برای اینکه مطمئن بشم همه چی خوب برگزار میشود در دانشگاه ها و شهرهای مختلف ، چون من مسئول ستاد جوانان و دانشجویان مهندس بودم.

 

مستند الف الف پاریس

 

در مناظره ها ما به احمدی نژاد باختیم !!!

احمدی نژاد مثل مسئول بسیج دانشجویی چاله میدونی عمل کرد و همه مناظره ها را بهم ریخت و به واقعیت ما به هنر و سیاست احمدی نژاد باختیم.

در تیکه هایی از قسمت های مناظره احمدی نژاد میگه من تنها هستم و در مقابل سه نفر هستم ، آقای هاشمی ، آقای خاتمی و آقای موسوی هستم.

کنفرانس خبری میرحسین موسوی ساعت 21 روز 22 خرداد 88 : برایر اطلاعاتی که ما داریم از ستادهامون در سراسر کشور ، برنده قطعی برنده قطعی با نسبت آرای بسیار زیاد ، اینجانب هستم...

 

مستند الف الف پاریس

 

غالبی : در ادامه یه نفر اومد گفت باید همین امشب رفت توی خیابون که نتایج ها نهایی نشه ، که من یه ذره ترسیدم... و مهندس هیچ واکنشی نشون نداد.

در قسمتی از مستند موزیکی که اون ایام در ستاد های انتخاباتی سبز زیاد پخش میشد : سر اومد زمستون ، شکفته بهارون ،گل سرخ خورشید ، باز اومد و شب شد گریزون ...

حمزه غالبی میگه مهندس تجمع 25 خرداد را لغو کرد و 2 تا اطلاعیه توی سایت قلم و کلمه داد...

 

مستند الف الف پاریس

 

در بخشی از مستند حضور میرحسین موسوی در میان معترضان 25 خرداد 88 را نشان میدهد که میگوید خوابگاه های دانشجویی را ما آتش نزدیم ، ما ویران نکردیم ، سلام بر دانشجویان ...در ادامه دعوا و سنگ پراکنی بین دانشجویان مقابل دانشگاه صنعتی شریف را میبینیم.

 

مستند الف الف پاریس

 

حمزه غالبی : چند روز بعد منو دستگیر کردن منم بلافاصله موبایلم را زدم زمین تا شکست که مثلا شماره های داخلش را نداشته باشند ، بلافاصله منو کردن داخل یه پیکان و با دستبند پلاستیکی و چشم بند بردن یه ساختمانی که فکر کردم داخل شهر است بعدها فهمیدم بند 2 الف الف سپاه توی اوین است و پیشانی ام را زدند به دیوار و یه نفر گفت امشب میکشیمت...

2 ماه انفرادی بودم و بازجویی زیاد بود و مفصل کتکم زدند و مدام میگفتند اعدامت میکنیم.

 

مستند الف الف پاریس

 

از ایران فرار کردم !!

62 روز انفرادی بودم و در مجموع 75 روز بازداشت شدم ، دادگاهم برگزار شد و من 5 سال حکم خوردم که مشاور حقوقی ام میگفت 10 سال روی شاخته به همین خاطر تصمیم گرفتم که فعلا نباشم و از کشور فرار کردم به فرانسه پناهنده شدم که در حال حاضر مشغول تحصیل در فوق لیسانس علوم سیاسی هستم.

 

مستند الف الف پاریس

 

رهبری آقای خامنه ای حق است و نظام جمهوری اسلامی پر قدرت است !

با اینکه حس میکنم به من ظلم شده ولی در واقعیت ایران رو به پیشرفت است ، توی استقلال سیاسی کشور حق با انقلاب است و رهبری آقای خامنه ای حق است که با اقتدار در عرصه بین الملی و منطقه ، ایران را امن نگه داشته اند ...

 

مستند الف الف پاریس

 

ایران به نوعی بازیکن قوی لیگ جهان اسلام است !!

حمزه غالبی : برخی از جوانان ایرانی حس بدبختی میکنند که اشتباه است !!! من چند سال اروپا بوده ام و کل دنیا را دیده ام ، معتقدم در بعضی از شاخص ها ایران حتی از بعضی کشورهای اروپایی بهتر است ، امنیت ایران بی نظیر است . حتی ایران بین کشورهای شمال آفریقا به شدت محبوبه که بعد از انقلاب برای اونا سمبل قهرمان شده که مسلمانان میتونند پیشرفت کنند.

 

مستند الف الف پاریس

 

آزادی بیان در فرانسه وجود ندارد !

حمزه غالبی : یه مراسم برگزار کردیم در دانشگاه پاریس که آیا رژیم اسرائیل یه رژیم آپارتاید است که رئیس دانشگاه گفت یه سری از دانشجو ها اعتراض کرده اند و گفتند نه ! ما رفتیم 3700 امضاء جمع کردیم که واقعا زیاده اما رئیس دانشگاه زیر بار نرفت و 2 روز دانشگاه را تعطیل کردند که این نشون میده در اینجا نیز آزادی بیان نیست ! در کشوری که حتی اجازه داده میشه رئیس جمهور را نقد کرد اما اسرائیل را نمیشود.

پس از این چند سال نگاه من به سیاست غرب تغییر کرد ..

حتی همین فرانسه جنایت های زیادی در کشور الجزایر کرده است ...

 

مستند الف الف پاریس

 

تصمیم به مهاجرت خیلی سخت و پرهزینه است حتی اگه یه طرفش زندان در ایران باشه !

هر کسی که مهاجرت میکنه منابع اجتماعی اش را میذاره پشت سرش و از جامعه و ریشه اش دور میشود برای هنرمند و سیاست مدار حیاتی است ، هنرمند زبانش را از دست میدهد ، مخاطبش را از دست میده ، سیاست مدار همه اینا را از دست میده بعلاوه فاصله میگیره از جایی که میخواسته تاثیر بذاره ...

حمزه غالبی همچنان ساکن فرانسه است در حالی که بسیاری از متهمان 88 تبرئه شده و یا دوران محکومیت خود را گذرانده و الان آزاد هستند ...

 

 

نقد مستند :

 

1 - در مستند سعی شده روال بی طرفی حفظ شود ، با اینکه خود مستند ساز ( حسین شمقدری ) طرفدار احمدی نژاد است ولی سعی کرده این تناقض جذاب باعث این نشود که بخواهد قضاوت خاصی را در مستند وارد کند.

2 - حمزه غالبی یک محکوم امنیتی است که از کشور فرار کرده است ، به همین خاطر گفتگو و ساخت مستند از وی ، به نوعی قدرت ریسک بالای کارگردان را نشان میدهد.

3 - این مستند در برخی از دانشگاه های ایران اکران شده و مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است ، که پس از آن با حضور مستند ساز به بحث و بررسی پرداخته اند.

4 - کارگردان مستند در مصاحبه ای عناون داشته که حمزه غالبی در ابتدا به ما اعتماد نداشت که پس از انجام دو سفر و دیدار ها ، این اعتماد متقابل شکل گرفت و حاضر به مصاحبه با ما شد.

 

 

 

تصاویر اکران مستند در دانشگاه های ایران همراه با نقد و بررسی :

 

مستند الف الف پاریس

 

مستند الف الف پاریس

 

مستند الف الف پاریس

 

مستند الف الف پاریس

 

 

برای تایپ خلاصه مستند و آپلود عکس ها زمان زیادی گذاشته شده است لذا لطفا در صورت استفاده از این مطلب ، نام منبع و لینک (سایت سیمابان) را استفاده فرمایید

 

 

  • واقعا چه روزهایی بود و چه جوانان مظلومی که در آن روزها بیچاره شدند....

    یادش بخیر ...

  • فاطمه عزیز خانی

    مستند خیلی خوب بود و ارزش خرید داشت ، یاد دوران دانشجویی در سال 88 افتادم و چه اشک ها و لبخند هایی داشتیم ، یادش بخیر ، ممنون از مدیر سایت

    پاسخ:
    خواهش میکنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی